
Naam medewerker:
Narelle van Lier
Afdeling/filiaal:
Magazijn/logistiek
Functie:
Magazijnmedewerker
In dienst sinds:
2019
Ik ben 2,5 jaar geleden bij Vihamij terecht gekomen. Via Indeed heb ik gereageerd op een vacature en ben ik begonnen als magazijnmedewerker. Mijn taken bestonden uit het verzamelen van kleingoed (lichte producten die binnenkomen vanuit de leverancier) en het inruimen van goederen.
Ik ben bij Vihamij komen werken, omdat het een andere branche was dan ik hiervoor werkte. Ik werkte in een retail magazijn. Ik vind de artikelen van Vihamij interessant, omdat we hier in huis en in het dagelijkse leven gebruik van maken.
Sinds een tijdje ben ik het aanspreekpunt van de afdeling inruimen. Ik ben eindverantwoordelijk om dingen op te lossen en dat alle orders op tijd worden verwerkt. In deze functie kunnen andere afdelingen naar mij toekomen, wanneer er bepaalde vragen zijn. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat artikelen niet fysiek zijn beëindigd. Dan wordt het vergeten en krijg ik een melding dat dit nog niet is gedaan. Verder krijg ik weleens een spoedorder doorgemaild. Dan is het aan mij de taak dat het op tijd wordt geleverd bij de klant.
“Het is aan mij de taak om het zo mogelijk te plannen en mensen aan te sturen, zodat we deze tijd gaan halen”.

Verder zorg ik ervoor dat de goederen binnen de 2x 24 uur blijven. In totaal staan er dus 2 dagen voor goederen voor het inruimen. Het is aan mij de taak om het zo mogelijk te plannen en mensen aan te sturen, zodat we deze tijd gaan halen. Als het niet wordt gehaald, dan bespreek ik het met mijn teamleider. Dan wordt dat gecommuniceerd met de filialen en kunnen zij dit weer doorgeven aan de klanten. Het is wel steeds een uitdaging om dit te behalen.
Laatst zijn er een aantal verkoopmedewerkers vanuit het filiaal in het magazijn geweest en liepen ze een dag mee met verschillende afdelingen. Op deze manier konden ze zien hoe het hier in het magazijn wordt geregeld en hoe dingen werken. Dit heeft een goed effect, omdat het personeel vanuit de filialen vaak geen idee hebben hoe zo’n proces in het magazijn verloopt. Nadat ze waren geweest, kregen ze meer begrip hiervoor. Daarom ben ik voorstander om dit vaker te doen.

“Aan mijn toekomstige collega zou ik willen meegeven dat er een goede sfeer hangt in het magazijn, iedereen werkt hard en is op bereid om elkaar te helpen op verschillende afdelingen. Verder is het werk leuk en afwisselend”.
Een persoon in mijn functie moet creatief kunnen denken, want tevoren weten we niet wat er aan orders binnenkomt en dan moet ik kunnen schakelen. Dit houdt in dat ik de planning moet omgooien, omdat er dan bijvoorbeeld meer zendingen binnenkomen. Dan ga ik een nieuwe planning maken voor de medewerkers, zodat iedereen weet wie wat gaat doen. Verder denk ik dat het belangrijk is om kalmte en rust uit te stralen naar de medewerkers. Dus niet in paniek schieten, maar juist rustig kunnen blijven. Dan zeg ik tegen de medewerkers “gewoon rustig blijven en niet steeds achterom kijken hoeveel er nog staat”. Want soms oogt het veel extremer, dan dat er daadwerkelijk staat.
Aan mijn toekomstige collega zou ik willen meegeven dat er een goede sfeer hangt in het magazijn, iedereen werkt hard en is op bereid om elkaar te helpen op verschillende afdelingen. Verder is het werk leuk en afwisselend.
Voor mij is werksfeer het belangrijkste, omdat ik met plezier naar mijn werk wil gaan. Dat probeer ik op mijn afdeling ook te creëren.